Ми зможемо змінити світ…

22 листопада 2017 року актовий зал СЗШ №7 заповнили гості. Це були представники учнівського самоврядування шкіл міста, вчителі. Мета зібрання- зустріч з учасниками фіналу всеукраїнського освітнього проекту «Відкривай Україну» командою «Стрийські єноти», що складається з учнів 10- 11 класів школи№7. Члени команди із задоволенням діляться отриманим досвідом, відповідають на питання зацікавлених слухачів.

Що ж це за проект «Відкривай Україну»? Яка його мета? Його суть? Про це розказала вчитель – модератор команди, вчитель зарубіжної літератури, Аскарова Л.Ю.: «У 2014 році в Україні була зареєстрована благодійна організація «Благодійний фонд «З країни в Україну» основними напрямками діяльності якої є освіта, культура та охорона здоров'я.

29.08.2016р. було оголошено, що благодійний фонд «Фундація соціальних інновацій «З країни в Україну» за сприяння Міністерства освіти і науки України розпочинає всеукраїнський проект «Відкрий Україну». Його мета створення відкритого інтерактивного онлайн та офлайн середовища для розвитку підлітків малих міст України, у якому вони набудуть необхідних компетентностей та отримають можливість реалізувати командою власну ідею у своєму місті. В ігровій формі учасники працюватимуть надкомандоутворенням, практикуватимутьроботу з ідеями, комунікації, критичне мисленнятапроектний менеджмент. Протягом гри діти здійснюють два проекти, які покликані змінити їх простір і середовище: на шкільному та міському рівнях. У 2016- 2017 рр. у проекті взяли участь 428 команд з 284 міст України, більше 13000 учасників, серед них - учні нашої школи.

Реалізовані ідеї команди «Стрийські єноти» ви можете побачити на власні очі:це мурал на стіні школи і енерголавка, що стоїть на майдані Незалежності.

03.06.2016 р. ми брали участь в обласному етапі проекту «Відкривай Україну» і з проектом «Енерголавка» перемогли, тому отримали можливість поїхати на фінал у Київ.

У столиці зібралися 24 команди- переможиці, по одній від кожної області України. Протягом 5 днів діти напружено працювали над новими проектами й паралельно вчились: мали зустрічи з фахівцями менеджменту, слухали лекції, брали участь у тренінгах, спілкувалися з іншими учасниками. Працювали цілком самостійно, так як вчителів- модераторів команд, щоб вони не мали змоги допомагати підопічним, оселили в іншому місті, де вони брали участь в «Освітньому марафоні» по обговоренню нової освітньої реформи. Про свої враження і набутий досвід вам більше розкажуть діти».

Першим взяв слово капітан команди «Стрийські єноти» Сидорак Семен, який розповів як створювалась команда. Він відмітив, що спочатку було 15 учнів 7-11 класів, а в ході роботи лишилось 6, але таких, що стали справжніми однодумцями;що спочатку ніхто не знав що і як треба робити, але виконували ті завдання, які онлайн надсилали координатори проекту: створили команду, обрали капітана, вчителя- модератора, розподілили ролі, тобто хто за що відповідає, домовилися діяти злагоджено. «На першому етапі треба було знайти проблеми у власній школі та вирішити одну з них. Другий етап - змінити на краще своє місто. Звичайно, бувало, що під час роботи над проектами ми сварилися, але лише про шляхи реалізації наших задумів». Павлина Гресько підхопила розповідь: «Коли ми приїхали у Київ, ми навіть уявлення не мали, які саме завдання нас будуть чекати. Нас оселили у таборі «Двіжок» під Києвом, поділили на три групи по 8 команд, і….почалось!!! Нас вчили задавати правильні запитання та орієнтуватись у сучасному інформаційному просторі,комплексно бачити світ та розуміти складні взаємозв’язки, роботі з ідеями та креативної механіки, яка дозволяє ефективніше генерувати і відбирати творчі вирішення будь-яких проблем». «А також,- зауважує Шкляров Віталій, - нас вчили вмінню навчатись і глибоко закопуватись у тему, з якою працюєш; набувати конкретні знання з напрямку, який команда обрала для проекту; вчили проектного менеджменту:постановка цілей, структурування процесу та встановлення проміжних дедлайнів, робота з ресурсами». «І все це в такому темпі, що іноді здавалось, що голова не витримає обсягу інформації- взірветься,- додає Настя Михайлевич. - Нас вчили комунікації:вміння представити проект широкому загалу; формулювання думок, розуміння аудиторії, вибір способів комунікації, стилю та ключових повідомлень залежно від аудиторії, а головне- самостійно оцінювати себе та свої результати, не залежати від сторонньої оцінки, нічого не боятися».

«А чому ви назвали команду «Стрийські ЄНОТИ»? чому саме єноти?»- прозвучало перше питання із залу. «Напевно тому, що єноти – це мої улюблені тваринки: вони такі милі, добрі, і так лагідно просять їсти, що їм неможливо відмовити», - пояснила Павлина Гресько. Питання лунали різні: чому мурал?хто допомагав фінансово? Чи важко було? Чи не виникало питання кинути все? У відповідь, «Єноти» розказали, що довго сперечались про шкільний проект, ідей було багато, і все ж вирішили зупинитися на муралі, тому що це не лише окраса школи, а й цілого міста; що коли намагалися реалізувати свій шкільний проект, зрозуміли , що потрібно багато грошей. Де їх взяти? В батьків? Це не вирішення питання! І, як ті єноти, пішли просити в тих, хто, на їхню думку, міг допомогти: у підприємців, у міської ради, у багато кого - ніхто їм не відмовив…Так зібрали потрібні кошти, а команда отримала назву. Чи важко було? Так, тому що спочатку не розуміли з чого почати, від чого відштовхуватися, на чому зосередитися. Але участь у проекті навчила головному: вірити у себе, навіть тоді, коли ніхто не вірить, що у тебе вийде, що ти зробиш, що ти зможеш.

Заступник директора СЗШ №7 з навчально - виховної роботи Білинська І.М. підсумувала: «У процесі виконання проектів учасники отримали потужну програму навчання. І хоча на цей раз не стали переможцями, але побачили та відчули:“я сам, і всі ми як команда, можемо змінювати світ навколо”. Вони змогли усвідомити себе як особистість, яка готова діяти та творити, навчились працювати в команді, мислити, ставити цілі та досягати їх. Ось чому «Стрийські єноти» вирішили поділитися власним досвідом з активістами самоврядування шкіл міста. Якщо ти сприймаєш свій двір, вулицю, місто, як власний дім - ти будеш його захищати, доглядати, відбудовувати. І так ми - кожен громадянин - створимо нову Україну.»

Аскарова Л, вчитель СЗШ №7

Кiлькiсть переглядiв: 268